لواط عملی بسیار ناپسند بوده و جزء گناهان کبیره به شمار می رود. چنانچه فاعل و مفعول این گناه از عمل خویش توبه نکنند به مجازات و عذاب سختی دچار می شوند. ما در مقاله ی زیر به بررسی موضوع لواط و هر آن چه که می بایست درباره این عمل و مجازات آن بدانید می پردازیم.

لواط چیست؟

به هم بستری دو مرد برای پاسخ به غریزه ی جنسی گفته می شود. در عمل لواط، مرد آلت تناسلی خود را به مقعد دیگری وارد می نماید.

چگونه می توان عمل لواط را اثبات نمود؟

در رابطه با موضوع لواط و هر آن چه که می بایست درباره این عمل و مجازات آن بدانید می توان گفت: این عمل را به 2 حالت می توان اثبات کرد. این دو حالت عبارتند از:

  • شهادت دادن 4 مردی که شرایط مورد قبول داشته باشند. شاهدین بایستی عمل لواط را دیده باشند.
  • یا این که هر یک از فاعل و مفعول 4 مرتبه به انجام آن اقرار نمایند. گفتنی است دفعات اقرار هر کدام فقط برای خودش موثر می باشد.

مجازات

در خصوص موضوع لواط و هر آن چه که می بایست درباره این عمل و مجازات آن بدانید می توان گفت: عمل لواط جزء قبیح ترین اعمال بوده و برای آن مجازات های سنگینی تعیین شده است. بد بودن این عمل تا حدی است که برای مرتکبان آن سوزانده شدن در آتش نیز منظور شده است. گفتنی است که این مجازات برای هیچ یک از اعمال خلاف قانون منظور نشده است.

در مورد موضوع لواط و هر آن چه که می بایست درباره این عمل و مجازات آن بدانید می توان گفت: سنگسار کردن، کشتن، پرت نمودن گنهکار از بلندی، طوری که استخوان های او بشکند از دیگر اختیاراتی است که اسلام برای این عمل ناپسند منظور داشته است. چنانچه دخول به صورت کامل انجام نشده، مثل تفخیذ یا این که بین دو باسن انجام شده باشد، برای آن مجازات حد منظور شده است.

چنانچه مفعول، فردی بالغ، عاقل و مختار باشد، مجازات او حد قتل و اگر مفعول بلوغ نشده باشد، در موردش حد تعزیر اجرا خواهد شد.

تعزیر به مجازات های بدنی می گویند که در شرع برای آن حد مشخصی منظور نشده است. معمولا برای این مجازات، 25 تازیانه منظور می شود.

در مورد لواط و هر آن چه که می بایست درباره این عمل و مجازات آن بدانید می توان گفت: در صورتی که فاعل و مفعول هر دو نابالغ باشند، برای آن ها تعزیر در نظر گرفته شده است. اما اگر مفعول فردی بالغ و فاعل فردی نابالغ باشد، برای فاعل مجازات تعزیر و برای مفعول مجازات حد منظور شده است. چنانچه فاعل قبل از شهادت شاهدان خود توبه نماید، در موردش حد اجرا نخواهد شد.

ولی اگر بعد از گواهی شاهدان توبه نماید، حد از او ساقط نشده و در موردش اجرا می شود. هر آن چه که می بایست درباره اینعمل و مجازات آن بدانید این است که اگراثبات این عمل توسط خود گنهکار صورت بگیرد و سپس از آن گناه توبه نماید، نایب او اجازه دارد که از گناه وی چشم پوشی نموده و یا حد را برایش اجرا نماید.

گفتنی است قانون برای مجازات لواط، هیچ تمایزی بینمحصن، غیر محصن، مسلمان یا کافر قائل نشده است.

مجازات مساحقه و قواد

چنانچه مساحقه انجام شده باشد، برای هر دو نفر 100 تازیانه منظور شده است. البته در مساحقه نیز همانند لواط باید آن را به روشی که قبلا بیان شد، اثبات نمود. مساحقه یعنی برقراری رابطه ی جنسی نامشروع میان دو زن که گاهی به آن عمل “طبق زدن” نیز گفته می شود.

چنانچه فردی وسیله ای برای ارتباط نامشروع 2 نفر باشد، به این عمل قواد می گویند و مجازات آن طبق قانون، 75 ضربه ی تازیانه می باشد. سپس سر چنین فردی را می تراشند و بعد از چرخاندن سر در شهر آن را به منطقه ی دیگری تبعید می کنند. اثبات این عمل نیز به دو صورت است. یا باید فرد دو مرتبه اقرار نماید یا این که این عمل را 2 نفر عادل شهادت بدهند.

حکم ازدواج با فرد لواط کننده

طبق احکام دختر، خواهر و مادر فرد لواط دهنده با لواط کننده حرام می شوند و دیگر اجازه ی ازدواج با همدیگر را ندارند. لازم به ذکر است که این حکم برای فاعل و مفعول نابالغ نیز صدق می کند. چنانچه لواط کننده شک نماید که دخولی انجام شده باشد، ازدواج حرام نمی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *