وکیل ملکی برای حل و فصل دعاوی حقوقی و کیفری می تواند به صورت تخصصی در زمینه ی دعاوی اموال غیر منقول و پرونده هایی از این دست فعالیت کرده و مشکلات افراد را در این خصوص برطرف نمایند. اموال غیرمنقول به اموالی همچون خانه و یا زمین و … می گویند که که امکان انتقال و یا جا به جایی را ندارند.

با توجه به گستردگی دعاوی ملکی، وکیل متخصص املاک بایستی از پیچیدگی های موضوعات مربوط به این پرونده ها اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند به درستی احقاق حق کرده و حق شما را باز ستاند. همچنین وکیل ملکی با اشرافیت به آیین نامه ها و قوانین مربوط به املاک و مستقلات، می تواند تمام جوانب موضوع دعوا را سنجیده و بر حسب مورد موکل خود به دفاع از او بپردازد.

وجود قوانین و آیین نامه های متعدد سبب شده تا حوزه ی تخصصی وکالت ملکی با پیچیدگی های بسیاری رو به رو باشد. همچنین لزوم دریافت وکیل ملکی با توجه به قوانین گسترده و پیچیده، بسیار حس می شود. به طور مثال تنها وکلای ملکی مجرب می توانند تشخیص دهند که در چه پرونده هایی بایستی از قانون 100 شهرداری استفاده نمایند و در چه پرونده هایی می توانند به ماده ی شماره 64 قانون مالیات های مستقیم استناد نمایند.

علاوه بر این وکلای ملکی خبره و با تجربه که دانش و اطلاعات کافی در زمینه ی حرفه ی وکالت دارند می توانند در زمینه های مختلف به موکلین خود مشاوره داده و ایشان را با تمام جوانب موضوع آشنا سازند.

حیطه فعالیت وکیل ملکی

توجه کنید که وکیل  دعاوی ملکی اگر چه که می تواند در دیگر دعاوی نظیر دعاوی خانوادگی و … نیز وکالت افراد را به عهده بگیرد اما ترجیح داده است تا به صورت تخصصی عمل کرده و بر روی دعاوی ملکی تمرکز نماید تا بتواند دعاوی از این دست را به درستی و در تمام جوانب شناخته و بررسی نماید.

بنابراین از جمله دعاوی حقوقی و کیفری که وکیل ملکی در آن ها مشارکت کرده و سعی در حل آن ها دارد می توان به انواع زیر اشاره نمود:

  • تنظیم سند رسمی
  • خلع ید
  • کلاهبرداری
  • تعدیل اجاره بها
  • مطالبه اجرت المثل ایام تصرف
  • ابطال قرارداد اجاره
  • تقسیم املاک مشاع
  • تخلیه املاک استیجاری
  • اخذ پایانکار
  • تائید فسخ معامله
  • تصرف عدوانی
  • رفع مزاحم تاز ملک
  • الزام به تحویل مبیع
  • جعل سند
  • انتقال یا فروش مال غیر
  • ممانعت از حق
  • مطالبه وجه التزام قراردادی
  • افراز ملک

ویژگی های وکیل ملکی

از جمله ویژگی های مهم یک وکیل ملکی خوب می توان دانش حقوقی متناسب با نوع حرفه ی تخصصی را نام برد. از آن جایی که حوزه ی وکالت املاک گسترده بوده و دعاوی مختلف حقوقی، کیفری و ثبتی را شامل می شود، وکیل انتخابی توسط شما بایستی با قوانین و مقررات، نظرات دکترین حقوق، روال رایج در دادگاه ها و آرا وحدت رویه ی مربوط به آن آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند در دادگاه از شما دفاع نماید.

همچنین از دیگر ویژگی های مهم یک وکیل ملکی می توان میزان تجربه ی وی در دعاوی ملکی را نام برد. تجربه و سابقه ی وکالت وکلای ملکی می تواند از جمله نکات مهمی باشد که بایستی حتما به آن توجه کنید چرا که وکلای ملکی با تجربه ای که سابقه ی وکالت در این زمینه را دارند شانس موفقیت بیشتری نیز خواهند داشت.

توجه کنید که هر دو ویژگی ذکر شده بایستی توامان در وکیل انتخابی شما وجود داشته باشد تا بهترین وکیل ملکی شناخته شده و بتواند با دانش و اطلاعات حقوقی کامل و تجربه ی شکست ها و یا پیروزی های قبلی، پرونده ی شما را در دادگاه به پیش ببرد.

چرا باید به وکیل ملکی مراجعه کنیم؟

نحوه ی طرح دعوا و شکایت در انواع دعاوی حقوقی و کیفری، در روند رسیدگی به آن حائز اهمیت است چراکه می‌تواند منفعت و یا ضرر افراد را تغییر دهد. بنابراین برای عدم ایجاد مشکلات احتمالی در دعاوی ملکی بهتر است پیش از هر گونه اقدامی، با یک وکیل ملکی مجرب مشاوره کرده و از نظرات و کار هایی که وی می تواند برای دعوای شما انجام دهد آگاهی پیدا کنید.

همچنین از آن جایی که ممکن است در دعاوی ملکی حقوق طرفین دعوا جا به جا شود و به این طریق روند رسیدگی به پرونده دچار اختلال شود، پیشنهاد می کنیم این قبیل امور حقوقی خود را به متخصصین این حوزه سپرده تا طرح دعوا را به درستی انجام داده و پیگیری های لازم را انجام دهند.

به طور مثال چنانچه شخصی ملک فرد دیگری را تصرف کرده باشد، در این مورد هم می توان دعوای حقوقی تصرف عدوانی و هم می توان دعوای کیفری را مطرح نمود، در چنین مواردی تنها وکلایی که در زمینه ی دعوا های ملکی متخصص و با تجربه هستند،می توانند تشخیص دهند که بایستی چه نوع دعوایی را مطرح نمایند تا به نتیجه رسیده و به وسیله ی آن احقاق حق شما صورت گیرد.

همچنین وکیل متخصص ملکی زمان مناسب را برای ارائه ی ادله ی خود می داند و در زمان مناسب اظهارات خود را مطرح می کند تا بتوانند حق موکل خود را باز ستانده تا حقی از او ضایع نگردد.

وکلای ملکی صلح آوران راستین

وکلای ملکی صلح آوران از جمله متخصص ترین و متبحر ترین وکلای ملکی هستند که تخصص و دانش را به همراه تجربه ی بالا  برای موفقیت هر چه بیشتر دعاوی ملکی شما در نظر گرفته و در نتیجه بهترین راهکار را در پیش روی شما قرار خواهند داد.

وکلای صلح آوران همچنین با داشتن تجربه ی کافی در زمینه ی انواع دعاوی ملکی می توانند پس از اطلاع و بررسی موضوع شکایت شما، بهترین و کوتاه ترین مسیر دریافت حق را انتخاب کرده و آن را با شما در میان گذارند. علاوه بر این همکاران ما در زمینه ی وکیل ملکی با پیگیری های دلسوزانه و هدفمند می توانند تا اتمام پرونده و نتیجه گیری در کنار شما بوده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه نمایند.

از آن جایی که متاسفانه روند رسیدگی به پرونده های قضایی در دادگاه ها پروسه ای طولانی و زمان بر است، وکلای مجرب و فرهیخته ی ما در انواع دعاوی حقوقی و کیفری ملکی می توانند راحت ترین مسیر رسیدگی و احقاق حق شما را از میان انبوه قوانین و مقررات موجود پیدا کرده و آن را به شما پیشنهاد نمایند.

2 thoughts on “وکیل ملکی کیست؟

  1. شهرام ناصری :

    فروش خانه در تهران. ضمن سلام از دانمارک ، ما جهت فروش خانه ای که به ارس رسیده نیاز به کمک شما داریم. لطفا شماره مبایل در واتس آپ را بفرستید تا تماس بگیرم. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *