وکیل بیت کوین میحثی است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم.

امروزه بیت کوین با نوسانات قیمتی فراوان و همچنین اوج گرفتن های مداوم، نامش بر سر زبان ها افتاده و اشخاص زیادی را در این بین به این فکر انداخته که بیت کوین چیست و چگونه استخراج می شود؟ ما در این مقاله به بررسی این سوال که بیت کوین چیست و وکیل بیت کوین چه کمکی را می تواند به ما بکند؟ می پردازیم.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین نیز مثل طلا و نقره یک نوع پول است که توسط بسیاری از افراد برای تجارت استفاده می شود. درست مثل طلا یا نقره که انسان ها سالیان متمادی از آن ها برای تجارت استفاده می کردند و بعدتر اسکناس و حواله و تراکنش بانکی جایگزین همه ی این ها شد. همه ی این ابزارها در موقعیت های مختلف زمانی نقش پول را ایفا کرده اند.

بیت کوین هم در بستر اینترنت، یک پول و وسیله ی تجارت به حساب می آید و در این رابطه بیشتر به تراکنش های بانکی و حواله ها شبیه است. بیت کوین، یک نوع پول دیجیتالی بوده که به شکل الکترونیکی توزیع می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

شبکه ی این ارز، به صورت کاربر به کاربر و غیر متمرکز بوده و هیچ نهاد یا شخصی هم آن را کنترل نمی کند. بیت کوین نمی تواند بیش از اندازه و خارج از برنامه تولید بشود و تعدادش نیز محدود است. تا جایی که فقط 21000000 بیت کوین می تواند برای همیشه خلق بشود.

چگونه بیت کوین را تهیه نماییم؟

برای خرید کردن بیت کوین بایستی مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا بایستی کیف پول آن را نصب نمایید. شما می توانید بیت کوین های خریداری شده ی خود را داخل کیف پول نگهدار ینمایید.چرا که کیف پول مثل یک حساب بانکی عمل می کند. کیف پول ها انواع مختلفی دارند. شما می توانید کیف پول خودتان را داخل کامپیوتر شخصی و یا تلفن همراه خود نصب نمایید.
  • سپس فروشنده ی معتبر آن را پیدا نمایید.
  • در این مرحله پول به فروشنده انتقال داده می شود و آدرس کیف پول نیز داده می شود تا بدین طریق بیت کوین های لازم دریافت بشود.
  • و در نهایت بیت کوین از طرف فروشنده به کیف پول شما منتقل می شود.

مزایا

مزایای بیت کوین عبارت است از:

  • چیزی که باعث می شود بیت کوین بیشتر از هر چیز دیگری جذاب بشود این است که بیت کوین هنوز جای اکتشاف دارد و انسان هر روز چیز جدیدی را راجع به آن کشف می کند. در حقیقت این ارز راه جدیدی را پیش پای انسان ها گذاشته تا افراد بدون واسطه بتوانند دارایی هایشان را با هم مبادله کنند.
  • شبکه ی بیت کوین، انتقالات را بلافاصله و به سرعت انجام می دهد. این امر می تواند در عرض چند دقیقه انجام بشود و فرد در آن طرف دنیا، بیت کوین را دریافت کند. این در حالی است که اگر این کار بخواهد در بانک ها انجام بشود تا چند روز طول می کشد.
  • قیمت بالای بیت کوین یکی دیگر از مزایای آن است. هم اکنون هر بیت کوین در حدود 148 میلیون تومان می باشد که این مبلغ بالا می تواند راهی برای تولید کردن ارز به حساب بیاید. تمامی رمز ارزها در یک قالب به نام سیستم بلاکچین فعالیت می کنند و در آن ها گیرنده، فرستنده، انتقال دهنده و بازیگران در این زمینه مشخص نبوده و در آن مبدأ و مقصد مشخص نمی شود. بنابراین افراد با کمی مدیریت در این زمینه می توانند از فرصت های نافع اقتصادی کشور بهره مند شوند.

اینکه اشخاصی از امکانات برق سه فاز سوله هایشان برای استخراج بیت کوین استفاده کنند و وارد فعالیت بشوند، باعث می شود که سود خوبی را کسب کنند ولی بایستی هزینه های برق آن را پرداخت نمایند.

معایب

برخی معایب بیت کوین عبارت است از:

  • بزرگترین مشکل در مورد بیت کوین، عدم درک عموم جامعه نسبت به این ارز است. طبق تحقیقات انجام شده، تقریبا همه ی کاربران بیت کوین نمی دانند که این ارز به چه شکل کار می کند و دیگر این که هنوز نمی دانند این ارز امن است یا نه و این موضوع واقعا کار مشکلی است. تا جایی که کاربران احساس می کنند که این پول اعتبار ضعیفی را در مورد مسائل امنیتی دارد.

برای این که مردم بتوانند راحت تر با این موضوع کار کنند، بایستی بتوانند معنی و مفهوم ارز را به درستی درک نمایند. در حال حاضر بیت کوین توسط تعداد کمی از فروشندگان آنلاین اینترنتی پذیرفته می شود و این موضوع سبب می شود که بیت کوین به عنوان ارزی متکی قلمداد بشود. این یعنی این که برای استفاده یا حتی خرید از فروشگاه هایی که طرف خرید نیستند، بایستی به صرافی های این ارز مراجعه کرد و در مقابل تبدیل ارز، مبلغی را نیز پرداخت نمود.

  • سیستم بیت کوین سیستم نسبتا جدیدی است. تا جایی که اگر این ارز به شکل گسترده به تصویب برسد، می تواند ثروت زیادی را به فرد مخرب برساند و همچنین باعث تخریب اقتصاد یک شخص یا یک شرکت بشود.
  • به علت سیستم های کد گذاری شده ی بیت کوین، چنانچه هارددیسکتان خراب بشود یا این که به واسطه ی ویروسی اطلاعات کیف پول شما از بین برود، راهی برای برگشت سرمایه و بازیابی اطلاعاتتان وجود نخواهد داشت. این موضوع تا حدی است که می تواند یک سرمایه گذار بزرگ را در عرض چند لحظه ورشکست کند.
  • کلاهبرداری در بازار بیت کوین بسیار زیاد بوده و این امر برای سرمایه گذاران می تواند بسیار خطرناک باشد.
  • امروزه بانک ها همه ی مشخصات مشتریانشان را می دانند که این امر می تواند شامل آدرس، شماره تلفن و … را می دانند. این در حالی است که در بیت کوین نیاز به هیچ گونه از این اطلاعات نبوده و افراد می توانند به راحتی در این شبکه مبادلات خود را انجام دهند.

این امر شاید برای افرادی که نمی خواهند اطلاعاتشان ردیابی بشود، خوب باشد؛ اما برای برخی افراد می تواند مشکل آفرین باشد. تا جایی که بسیاری از افراد از این طریق می توانند به راحتی به تجارت تروریسم، مواد مخدر و یا سایر کارهای غیر قانونی بپردازند.

  • در برخی کشورها برای تبدیل نمودن بیت کوین به پول بایستی پروسه تاییدی را پشت سر گذرانید که این امر می تواند کمی زمان بر باشد.
  • به غیر از معایب گفته شده، بیت کوین به دلیل عدم قابلیت پیگیری، توسط برخی افراد سودجو برای معاملات غیر قانونی انجام می شود. قطعا این ذهنیت نسبت به بیت کوین می تواند تأثیر بسزایی در رشد و نفوذ به بازارهای اقتصادی داشته باشد و این می تواند باعث عدم اطمینان خیلی از کسب و کارها بشود.

آیا بیت کوین قانونی است؟

در ایران بیت کوین هنوز قانونی نیست ولی استفاده از آن در کشور جرم هم به حساب نمی آید. قوه ی قضاییه یکی از عالی ترین نهادهای قانونی کشور، پیگیری قانون آن را به عهده دارد.

طبق ماده ی 2 قانون، هر فعل و یا ترک فعلی مطابق قانون جرم به حساب می آید و هیچ فعلی را نمی شود جرم دانست مگر این که به واسطه ی قانون برایش اقدامات تأمینی و یا مجازات تعیین شده باشد. پس به علت عدم وجود مجازات بابت خرید و فروش و یا نگهداری ارزهای دیجیتال نمی شود این افعال را جرم دانست.

با این حال، نهادهایی مثل نیروی انتظامی در مقابل کلاهبرداری های بیت کوین، اختیاراتی را به عهده دارد. در صورت وجود هرگونه کلاهبرداری و هک در محیط ارزهای دیجیتال، اشخاص می توانند شکایتی را تنظیم نموده و به دادگاه ارائه نمایند. همچنین افراد می توانند در این زمینه از یک وکیل بیت کوین مجرب نیز استفاده نمایند.

علت داغ شدن بحث بیت کوین در ایران

زمانی که بیت کوین در کشور چین ممنوع اعلام شد، بازار بزرگی از دست رفت و فعالان این بازار نیز به دنبال راه هایی بودند که افرادی را پیدا کنند که ضمن شناخت نداشتن از بیت کوین، حاضر باشند با سفته بازی آن را بخرند.

هم اکنون ایران جزء یکی از بهترین ها برای بازاریان این صنف می باشد. چرا که مردم با کاهش یافتن سود بانکی، اولویتی برای سپرده های بانکی خود ندارند، به بورس نیز اعتمادی ندارند، به خاطر رکود بازار تمایلی به فعالیت های تولیدی نیز ندارند. چرا که سرمایه گذاری در آن ها به صرفه نیست. موسسات غیر بانکی نیز برای مردم اعتباری ندارد. بنابراین چاره ای ندارند، جز اینکه بروند دلار و طلا بخرند تا بدین طریقارزش مال و دارایی خویش را حفظ نمایند.

در این میان افرادی فرصت طلب و سودجو نیز وجود دارند که افراد را تشویق می کنند که بیت کوین خریداری کنند تا بدین طریق چند برابر سود نمایند. تا جایی که حتی بعضی صرافی ها و یا بانک ها نیز برای آن تبلیغ می کنند.

البته شاید دولت فکر کند که با این کار فشار تقاضا به روی دلار برداشته شده و قیمت دلار تا مدتی ثابت بماند. اما به هر حال این نوع سرمایه گذاری نیز موقتی بوده و نهایتا آسیب مخرب آن به خود مردم می رسد.

استفاده از هر نوع ارز دیجیتال در موسسات مالی بانک مرکزی ممنوع است

هر نوع استفاده یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال ( مثل بیت کوین) در موسسات مالی، بانک ها و یا صرافی هایی که از طرف بانک مرکزی مجوز دارند رسما ممنوع است. همچنین بانک مرکزی به علت آنچه که کلاهبرداری و پولشویی به حساب می آمد، دستور مسدودسازی سایت های مرتبط با خرید، فروش را صادر نمود.

برای استخراج قانونی بیت کوین چه باید کرد؟

در ایران، استخراج بیت کوین به شرطی قانونی به حساب می آید که فرد برای انجامش از وزارت صنعت و معدن مجوز دریافت کرده باشد. بنابراین استخراج آن ها بدون داشتن مجوز، غیر مجاز به حساب می آید و سازمان برق نیز می تواند استفاده ی افراد را بگیرد. همچنین نیروی انتظامی نیز می تواند دستگاه های مرتبط با آن را ضبط کند.

چه چیزهایی را می توان با بیت کوین خریداری نمود؟

شما با استفاده از بیت کوین می توانید بلیط هواپیماهایی مثل بالتیک ایر را خریداری نمایید یا این که می توانید با آن بلیط تئاتر بخرید. موارد دیگری مثل خرید ملک، هزینه ی هتل، تهیه ی کارت هدیه، پرداخت فاکتور رستوران و … را انجام دهید. همچنین شما با استفاده از این ارز می توانید در بازارهای جهانی استفاده نمایید.

به هر حال، این ارز بسیار جدید و پیچیده بوده و مواردی که بتوان با استفاده از آن پرداخت ها را انجام داد، بسیار محدود می باشد. همچنین ما باید راهکارهایی را برای زمانی که بخشی از ارز به حساب ما نیامد پیدا نماییم و ببینیم که واقعا چه فردی مسئول است. گفتنی است این موارد همگی حقوقی بوده و بایستی از لحاظ تئوریک به روی آن کار بشود.

ریسک خرید

ریسک خرید بیت کوین بسیار بالاست و اگر فردی بدون آشنایی قبلی به این بازار وارد بشود، سرمایه اش را در معرض خطر بسیار بزرگی قرار داده است. چنانچه از ریسک قیمتی این ارز صرف نظر نموده و روند قیمتیش را در بلند مدت به صورت صعودی فرض نماییم، باز هم خرید نمودن و مبادله ی این ارز ریسک هایی را دارد.

ریسک هک شدن و سرقت، ریسک سیاسی، ریسک ویروس ها و ریسک اشتباهات شخصی از جمله خطراتی می باشند که وجود دارند. اشاره کردن به این خطرات برای منصرف نمودن مردم از این سرمایه گذاری نیست. بلکه برای این است که بدانیم نگهداری ارزها به این سادگی نیست و به مهارت بالایی نیاز دارد.

وکیل بیت کوین چه وظیفه ای را بر عهده دارد؟

چنانچه شما هم از جمله افراد فعال در زمینه بیت کوین هستید و می خواهید از یک وکیل که در قوانین مرتبط با آن ماهر است، کمک بخواهید؛ می توانید از ما کمک بگیرید. کلا هدف مجموعه ی ما ارائه ی خدمات حقوقی به شکل تخصصی می باشد.

ما به عنوان وکیل بیت کوین می توانیم اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیارتان بگذاریم و به شما در این رابطه کمک نماییم.

ما با تجربه ی چندین ساله ی خود در این زمینه می توانیم تمامی نیازهای شما را مدیریت نماییم. ما معتقدیم که بر اساس تحلیل مسائل مردم، می توان مشکلات را مطابق حقوق مردم راحت تر و ساده ترحل نمود.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *