پرداخت فیش حق بیمه تامین اجتماعی موضوعی است که امروز قصد بررسی آن را داریم.

سازمان تامین اجتماعی، سازمانی بیمه گر است که ماموریت اصلیش پوشش بیمه ای کارگران حقوق بگیر به طور اجباری و صاحبان مشاغل آزاد به طور اختیاری است. بیمه ی خویش فرما به 2 نوع اجباری و اختیاری تقسیم می شود.  بیمه ی اجباری شامل همه ی افرادی می شود که در کارخانه ها، شرکت ها کار کرده و مزد می گیرند.

در بیمه های اختیاری هر شخص می تواند با دادن سهم بیمه ای خود را تحت پوشش قرار دهد. افرادی می توانند خودشان را بیمه ی اختیاری نمایند که حداکثر پنجاه سال داشته و حداقل سی روزی از سابقه ی پرداخت حق بیمه ی آن ها گذشته باشد.

  • گفتنی است فیش حق بیمه تامین اجتماعی را می توان از طریق اینترنت، از طریق عابر بانک یا تلفنبانک رفاه یا در شعب سازمان یا از طریق تلفن همراه پرداخت نمود.

ما در مقاله ی زیر به بررسی پرداخت فیش حق بیمه تامین اجتماعی از طریق تلفن همراه و نحوه فعالسازی رمز می پردازیم.

نحوه فعالسازی رمز دوم کارت

در رابطه با پرداخت فیش بیمه تامین اجتماعی از طریق تلفن همراه و نحوهفعالسازی رمز باید گفت: برای این که بتوانید فیش بیمه ای خودتان را پرداخت نمایید بایستی ابتدا رمز دوم کارت خود را فعال نمایید.

برای فعالسازی رمز بایستی به عابر بانک رفته و  اقدامات زیر را انجام دهید:

  • کارت بانکی خود را وارد کرده و سپس رمز کارتتان را وارد نمایید.
  • گزینه ی تغییر رمز را زده و رمز دوم اینترنتی خود را که حداقل 4 رقم و حداکثر 12 رقم است را انتخاب کنید.
  • مجددا رمزتان را وارد کنید.
  • رمز دوم شما آماده است. آن را یادداشت نمایید.

پرداخت فیش بیمه به کمک تلفن همراه

بهترین زمان برای برای پرداخت حق بیمه اول برج تا 25 هر ماه است. برای پرداخت فیش حق بیمه تامین اجتماعی از طریق تلفنهمراهافراد بایستی حداقل 72 ساعت قبل اقدام کرده و سپس برای صدور یا تمدید دفترچه به دفاتر کارگزاری مراجعه نمایند.

کلیه ی افراد مشاغل آزاد، قالیبافان، پیمانکاران، کارفرمایان و … بایستی برای پرداخت فیش حق بیمه تامین اجتماعی از طریق تلفن همراه و نحوه فعالسازی رمز به روش زیر اقدام نمایند:

  • ابتدا کد # ۷۱۳*۷۲۴* را وارد نمایید.
  • سپس شناسه ی برگ پرداخت فیش را وارد کرده و ارسال نمایید.
  • مبلغ فیش را وارد کرده و ارسال نموده و عدد 1 را بفرستید.
  • رمز دوم کارتتان را وارد نمایید.

شما بدین وسیله، مبلغ فیش بیمه ی خود را به وسیله ی تلفن همراه پرداخت کرده اید. سپس به شما یک کد رهگیری داده می شود. شما این کد را به همراه نام بانک و تاریخ پرداخت حق بیمه به روی فیش یادداشت کرده تا بتوانید در مواقع لزوم آن را پیگیری نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *