پادکست صوتی وکیل طلاق

متاسفانه امروزه افراد به دلایل مختلف تصمیم به جدایی و طلاق می گیرند و این موضوع می تواند مدت های زیادی آن ها را درگیر نماید، تا جایی که اگر سری به دادگاه های خانواده بزنید، با انبوهی از زن و شوهر هایی که قصد طلاق دارند، مواجه می شوید که مدت هاست در پی اختلافات شان مدام باید در دادگاه حضور یابند و در این زمان است که نیازمند وکیل طلاق می شوند.

در این میان وکیل طلاق می تواند مناسب ترین گزینه برای افرادی باشد که قصد جدایی و متارکه دارند. چرا که وکلای طلاق معمولا با دانش و تجربه ی کافی می توانند راه حل هایی را برای انواع مشکلات زوجین ارائه نمایند و آن ها را از ابتدای مسیر تا ثبت طلاق یاری دهند.

مزایای مشاوره با وکیل طلاق

اگر چه که طلاق از جمله دعاوی حقوقی می باشد و دریافت وکیل برای آن الزام نبوده و افراد می توانند خود برای گرفتن طلاق اقدام نمایند اما استفاده از خدمات مشاوره ای در این حوزه می تواند مزایای زیادی برای اشخاص داشته باشد.

اگر چه که با استفاده از خدمات وکیل طلاق دیگر نیازی به مراجعه حضوری زوجین در مرحله ی دادرسی وجود ندارد اما امروزه معمولا به دلایل مختلف همچون هزینه ها، افراد تمایل دارند تا خود شخصا پرونده هایی از این دست را پیش ببرند. حال در این میان استفاده از خدمات مشاوره ای وکیل طلاق می تواند در طول مسیر همراه شما باشد و تمامی سوالات حقوقی شما را در این زمینه پاسخگو باشد.

از جمله مهم ترین مزایای استفاده از وکیل طلاق می توان آشنایی با مراحل مختلف رفت و آمد به مراجع قضایی را نام برد. در واقع افراد می توانند به کمک مشاوره با یک وکیل متبحر طلاق با مراحل مختلف رسیدگی به پرونده از طرح شکایت تا دریافت طلاق آشنا شده و حضور مشاورین با تجربه و با دانش را در کنار خود احساس نمایند.

علاوه بر این، از آن جایی که معمولا افراد در خصوص انواع روش های طلاق و دیگر موضوعات این حوزه اطلاعات کافی ندارند و  نیز به دلایل مختلف همچون مشغله های کاری، نمی توانند در این خصوص اطلاعاتی کسب کنند، استفاده از خدمات مشاوره طلاق می تواند بهترین گزینه ی پیش رو باشد.

همچنین وکیل طلاق می تواند نحوه ی برخورد با انواع آزار و اذیت های احتمالی از طرف مقابل را به افراد گوشزد نموده و با طرح دعوی و انضمام آن به پرونده و ثبت لوایح و دادخواست های مختلف، مراجعین را یاری نماید.

اما ما خانواده موسسه حقوقی صلح آوران راستین معتقدیم که برای بهترین وکیل خانواده باید بهترین موکل بود. وکیل خوب خانواده نیاز به موکل خوب دارد به این صورت که در تمام مراحل دادرسی می بایستی چیزی را که مرتبط به موضوع پرونده می باشد بدون هیچ گونه ملاحظه ای از وکیل خانواده پنهان نکند و برای موفقیت ضمن داشتن حوصله و صبر آنچه حقیقت تمام و کمال است به وکیل خود بازگو کنید. مشهور است که گفته می شود وکیل محرم اسرار موکل است.

وکیل طلاق | بهترین وکیل طلاق | وکیل خوب طلاق | وکیل تضمینی طلاق

درخواست طلاق از طرف زن

از آن جایی که در قانون مدنی ما، اختیار طلاق بر عهده ی مرد است و مرد با دارا بودن شرایط طلاق زوجه در هر زمانی می تواند همسرش را طلاق دهد اما زن چنین حقی ندارد مگر در صورت دارا بودن شرایطی؛ بنابراین چنانچه زن یا زوجه بخواهد درخواست طلاق نماید بایستی راه طولانی را طی کند.

در این بین معمولا اغلب افرادی که تصمیم می گیرند تا بدون مراجعه به وکیل طلاق، شخصا این مسیر را طی نمایند معمولا  پرونده بدون نتیجه مانده و یا نتیجه ی مطلوب و مورد نظر حاصل نمی شود. بنابراین افراد می توانند با استفاده از دانش و تجربیات مشاوره وکیل طلاق با هزینه های به مراتب کمتری که دارد، به رابطه زناشویی خود پایان داده و متارکه نمایند.

زن چگونه می تواند طلاق بگیرد؟

در قانون کشور ما، طلاق به دو دسته ی طلاق رجعی و طلاق بائن تقسیم بندی می شوند. طلاق بائن خود به دو نوع دیگر طلاق خلع و طلاق مبارات تقسیم می شود که هر کدام از آن ها قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد. طلاق رجعی درواقع به نوعی از طلاق گفته می شود که مرد در زمان عده می تواند به زن رجوع نماید اما در طلاق بائن اینگونه نیست و در واقع مرد در زمان عده حق رجوع به همسر خود را ندارد.

طلاق خلع به کراهت یک طرفه زن از مرد گفته می شود اما هنگامی که طرفین از یکدیگر کراهت داشته باشند و در واقع زن و مرد هر دو از زندگی با یکدیگر ناراضی باشند، طلاق مبارات گفته می شود.

همانطور که ذکر شد حق طلاق با مرد است و مردان در صورتی که حق و حقوق مالی زنان را بدهند، حتی در صورت نارضایتی زن، می توانند زوجه را طلاق دهند اما زنان تنها با دارا بودن شرایطی می توانند درخواست طلاق نموده و برای متارکه اقدام نمایند.

از جمله شرایط طلاق زن می توان موارد زیر را نام برد:

  • چنانچه یکی از شروط 12 گانه ی ضمن عقد که در سند های ازدواج قیده است، توسط مرد نقض گردد، زن می تواند تقاضای طلاق نماید.
  • چنانچه طلاق توافقی باشد و طرفین برای طلاق با یکدیگر به توافق برسند.
  • چنانچه زن در هنگام ازدواج و یا پس از آن از سمت همسرش وکالت طلاق را دریافت نموده باشد.
  • چنانچه طلاق خلع باشد و یا به عبارتی هنگامی که زن در مقابل مالی که به مرد می دهد طلاق بگیرد.( مال می تواند بخشش مهریه و یا بیشتر و کمتر از آن باشد)

مشاوره با بهترین وکیل طلاق

بدون شک یکی از مهم ترین و سخت ترین پرونده های حقوقی و خانوادگی در مراجع قضایی، درخواست طلاق از سمت زن بوده   و زنان تنها با دارا بودن دلایل موجه و البته اثبات آن می توانند طلاق بگیرند. در واقع زنان با اثبات عسر و حرج، بچه دار نشدن مرد، بیماری سخت علاج مرد، سوء رفتار مرد، مشکلات زناشویی ناشی از عیوب مرد، عدم پرداخت نفقه توسط مرد، خیانت همسر، ترک زندگی توسط زوج، امراض مقاربتی مرد و … می توانند درخواست طلاق داده و برای متارکه اقدام نمایند. اما شناخت تمامی روش های متارکه و نیز مراحل دریافت طلاق در دادگاه، قطعا بسیار سخت بوده و افراد نمی توانند بدون راهنمایی و مشاوره ی افراد متخصص این حوزه، برای ثبت طلاق اقدام نمایند.

وکیل طلاق با تجربه و دانش کافی در خصوص انواع طلاق و شرایط هر کدام از آن ها و نیز روند طرح شکایت می تواند راهنمای بسیار خوبی در انواع پرونده های طلاق باشد. بنابراین شما می توانید با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین، حضوری و حتی تلفنی موسسه حقوقی صلح آوران راستین که توسط بهترین وکلای پایه یک دادگستری انجام می شود، در کمترین زمان ممکن، طلاق خود را ثبت نمایید.

حال که سخن از بهترین وکیل خانواده در تهران و به عبارت دیگر وکیل خوب خانواده در تهران می باشد بهتر است که به دعاوی خانوادگی که در صلاحیت دادگاه های خانواده می باشد پرداخته شود بر طبق ماده ۴ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱ رسیدگی به امور زیر در صلاحیت دادگاه خانواده است:

  • نامزدی و خسارات ناشی از برهم ‌ زدن آن
  • نکاح دائم، موقت و اذن در نکاح
  • شروط ضمن عقد نکاح
  • ازدواج مجدد
  • جهيزيه
  • مهریه
  • نفقه زوجه و اجرت ‌ المثل ایام زوجیت
  • تمکین و نشوز 
  • طلاق، رجوع، فسخ و انفساخ نکاح، بذل مدت و انقضای آن
  • حضانت و ملاقات طفل
  • نسب
  • رشد، حجر و رفع آن
  • ولایت قهری، قیمومت، امور مربوط به ناظر و امین اموال محجوران و وصایت در امور مربوط به آنان
  • نفقه اقارب
  • امور راجع به غایب مفقود ‌ الاثر
  • سرپرستی کودکان بی سرپرست
  • اهدای جنین
  • تغییر جنسیت

مقالات مرتبط با طلاق و خانواده

One thought on “وکیل طلاق

  1. یعقوب :

    با عرض سلام و ادب
    سال ۷۳ پدرم سرقفلی مغازه ای را که شخصی قبل از پدر سال ۵۷ از خود مالک خریده بود، خرید، بنجاق اصلی دست نویس بوده ، مالک به حق انتقال بغیر اشاره نکرده، اجاره بها تعیین شده با چندتا شاهد، در بنجاق دست نویس پدر با مالک سرقفلی دوم، رضایت مالک بر عهده فروشنده نوشته شده با تعیین اجاره بها که به وراث( مالک فوت شده) پرداخت شود،از آنموقع تاکنون وراث برای اخذ اجاره بها از پدر نیامده اند،( هر یک در چند شهر دیگر)، البته در شهرستان ما روابط بین موجر و مستأجر اجرایی نیست، سال ۹۳ سه دانگ سرقفلی را از پدر خریدم و سال۹۵ پدر سه دانگ دیگر را به شخص دیگر فروخت، امسال قصد فروش سهم خود بصورت مشاعی به شریکم را داشتم، ابتدا اظهار نامه ای از طریق دفتر خدمات قضایی به وراث(۲۶ورثه) ارسال کردم( با عنوان قصد فروش سهم خود دارم و بدوا به شما اعلام میکنم…..با مهلت جواب دهی ۱۵ روز) ، فقط دو تن از وراث را میشناسم که در شهر خودمان هستن و آدرس مابقی را از ایشان گرفتم، بعد از گذشت دو ماه از ارسال جوابی از سوی وراث نیامد( یا در محل حاضر نبودن یا به فامیل وارث ابلاغ یا آدرس اشتباه بود… بجز دو سه نفر که ثبت ثنا داشتند)احتمال جواب دهی نمیدادم(رابطه آنچنانی با هم ندارند) سرانجام با شریکم در بنگاه بصورت مبایعه نامه ۴ صفحه ای معامله کردیم، حق مالکیت و رضایت مالک بر عهده من است، خریدار مبلغ ۲۵ میلیون تومان بابت حق مالکیت نگه داشته و میگه هر وقت حق مالکیت وراث را دادی( دقیق نمیدانم باید پرداخت کرد یا راهی برای نپرداختن است؟ اگر راهی هست راه حل چیست؟ که این یه سوال بنده از شما وکیل محترم است) در ازای دریافت رسید از وراث، تصفیه میکنیم، حال مشکل و سوال من این است: حق مالکیت که قانونی نیست و عرفی ست، بنظر شما آسانترین، بصرفه ترین، بی دردسرترین اقدام قانونی( یا بصورت کدخدا منشانه) علیه خریدار چیست ؟ تا مطالبه وجه کنم؟
    ممنون از راهنمایی و جواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *