مجازات میهمانی های مختلط شبانه موضوعی است که امروز به بررسی آن می پردازیم.

اخیرا شرکت در پارتی ها و میهمانی های مختلط شبانه بسیار متداول شده، طوری که پسرها و دخترهای زیادی به بهانه ی قبلی در دانشگاه، جشن تولد و امثال آن اقدام به برگزاری میهمانی های مختلط می نمایند که بسیاری از آن ها نیز با جرم همراه است. ما در مقاله ی زیر به بررسی مجازات میهمانی های مختلط شبانه و استعمال مواد روانگردان و نوشیدنی های غیر مجاز می پردازیم.

آیا شرکت نمودن در میهمانی های مختلط جرم است؟

قانون صرفا برای برپایی پارتی و میهمانی های مختلط، جرمی تعیین نکرده است. بنابر این چنانچه تعدادی جوان، اقدام به برگزاری میهمانی های مختلط نمایند، مرتکب جرم نشده و مجازاتی نیز برای آن ها منظور نشده است.

طبق قانون زمانی این میهمانی ها مجازات دارد که در آن افراد مرتکب جرم شده و در آن از روانگردان ها، نوشیدنی های غیر مجاز و مواد مخدر استفاده کرده باشند.

جرم استفاده از مواد روانگردان در میهمانی های مختلط

در جواب این سوال که مجازات میهمانی های مختلط شبانه و استعمال مواد روانگردان چیست؟ باید گفت: طبق قانون، استعمال مواد مخدر و روانگردان، تهیه و یا حمل و نگهداری آن ها و همچنین خرید یا فروش آن ها جرم بوده و مجرمین طبق قانون به پرداخت جزای نقدی یا حبس محکوم می گردند.

گفتنی است استعمال هر گونه مواد مخدر اعم از حشیش، گراس، شیشه و قرص های توهم زا علاوه بر جرم سنگین، خطرات جانی زیادی نیز به دنبال دارد.

جرم استفاده از مشروبات الکلی در میهمانی های مختلط

در پاسخ به این سوال که مجازات میهمانی های مختلط شبانه و استعمال نوشیدنی های غیر مجاز چیست؟ باید گفت: طبق قانون استعمال مشروبات الکلی و همچنین تهیه ی آن، جرم به حساب می آید و استفاده کننده ی مشروبات الکلی به 80 ضبه شلاق حدی مچازات می گردد.

همچنین مجازات فردی که برای پارتی ها، اقدام به تهیه ی مشروبات می کند، حبس تعزیری از 6 ماه تا 1 سال و همچنین 74 ضربه شلاق تعزیری و پرداخت جزای نقدی معادل 5 برابر ارزش عرفی آن می باشد.

مجازات رابطه ی نامشروع در میهمانی های مختلط شبانه

در میهمانی های مختلط شبانه امکان وقوع رابطه ی نامشروع بسیار زیاد است. چون که بوسیدن زن و مرد نامحرم و همچنین هر گونه تماس از روی شهوت، جزء مصادیق رابطه ی نامشروع است. چنانچه رابطه ی نامشروع اثبات شود، مجازاتش 99 ضربه شلاق، آن هم از نوع تعزیری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *