سایت عدل ایران و معرفی آن مبحثی است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

چنانچه گذر شما به شعب دادگستری و دادسراها افتاده باشد، حتما شلوغی و ازدحام، سخت بودن دریافت ابلاغیه و دیگر مشکلات را تجربه کرده اید. قوه قضاییه برای رفاه حال مراجعه کنندگان، اقدام به راه انداختن سایت عدل ایران کرده است.

از آن جایی که دسترسی به سایت برای اکثر افراد تسهیل شده، بیشتر اشخاص ترجیح می دهند به شکل الکترونیکی اقدام به ثبت نام و انجام امور و مشاهده ی نتیجه بپردازند. ما در مقاله ی زیر به بررسی سایت عدل ایران و معرفی و رسالت های آن می پردازیم.

در سایت عدل ایران چه کارهایی انجام می شود؟

طبق ماده ی 175 قانون، قوه ی قضاییه بایستی اوراق قضایی خود را توسط سایت عدل ایرانابلاغ نماید، بنابراین افراد می توانند با مراجعه به آن اظهارنامه، دادخواست، شکواییه و .. را ارائه کرده و پیگیری کنند.

گفتنی است این سایت فقط برای ثبت شکایت ایجاد نشده، بلکه این سایت امکانات زیاد دیگری را نیز به کاربران خود ارائه می دهد. گفتنی است این امکانات علاوه بر ایجاد رفاه برای کاربران، باعث صرفه جویی زمان نیز می شود.

در رابطه با این سایت و معرفی و رسالت های آن باید گفت: ارایه و پیگیر شدن اظهارنامه، شکواییه، ارایه ی مستندات پرونده، محاسبه ی هزینه های دادرسی، ارایه ی لایحه و اطلاع رسانی پرونده از جمله امکانات این سایت است.

چگونه در سایت عدل ایران ثبت نام نماییم؟

افراد در این روش بایستی ابتدا در سامانه ی ثنا ثبت نام نموده و به سایت وارد گردند. سپس بایستی ثبت شکواییه یا دادخواست نموده و مشخصات شخصی، نوع جرم و موضوع شکایت را ارائه نموده و کد رهگیری دریافت نمایند. بعد به یکی از دفاتر قضایی رفته و عملیات بررسی و احراز هویت در آنجا انجام شده و سپس پرونده برای رسیدگی ارسال می گردد.

 

3 thoughts on “سایت عدل ایران و معرفی و رسالت های آن

  1. 54354 :

    همش در و دکونه . اگه کسی تونست خارج از دفاتر خدمات قضائی وارد حساب کاربریش بشه سلام منو بهش برسونید. میخوای وارد بشی رمزتو قبول نمیکنه میخوای رمز مجدد برات ارسال کنه صد جور ارور میده و وقتی هم میگه فرستادم بشین تا بیاد. باید حتما بری دفاتر خدمات قضائی پول بدی تا اونها وارد حساب کاربریت بشن و ابلاغی چیزی داری بهت بدن. از سیستمی که رئیسی رئیسش باشه توقعی جز این نمیره

  2. جمالی :

    سلام بابت ارائه لایحه (یاهمان درخواست استعلام وتوقیف از بانکها پلیس راهوار ثبت اسناد )در اجرای احکام شوراها چقدر ازدحام جمعیت با این وضعیت کرونا زیاد شده اگه این درخواستها را به سامانه ثنا اشخاص حقیقی هم اضافه کنند ورودی ارباب رجوع به حداقل خواهید رسید چون مشاهده میشود اکثرا ارباب رجوع ها نوبت میگیرند تا یک درخواست را تحویل شعبه اجرای احکام بدهند ضمن اینکه تمام استعلامها هم الکترونیکی هستند واین درخواستها را هم بصورت الکترونیکی از ارباب ورجوع دریا فت نمایند باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *