زنا و رابطه نامشروع زن متاهل با پسر مجرد از روابط مخرب و آسیب زایی است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

زنا و رابطه نامشروع

زنا به رابطه ی جنسی بین مرد وزن بدون وجود رابطه ی زوجیت گفته می شود. به مردی که زنا را انجام داده باشد زانی و به زن زن زناکار، زانیه می گویند. زنا در اسلام از گناهان بزرگ به شمار آمده و در شریعت نیز ممنوع گشته است. در کتاب قرآن هم آیاتی در این باره وجود دارد که شان نزولش درباره ی تحریم زناست.

متاسفانه امروزه برخی ناهنجاریهای اجتماعی باعث شده است که در برخی موارد ما شاهد زنا و رابطه نامشروع زن متاهل با پسر مجرد باشیم که این روابط می تواند بسیار مخرب و آسیب زا باشد. ما در مقاله ی زیر به بررسی موضوع زنا و رابطه نامشروع زن متاهل با پسر مجرد می پردازیم.

موارد مختلف زنا

زنا دارای موارد مختلفی بوده که در اسلام برای هر یک کیفر جداگانه ای وجود دارد. این موارد عبارتند از:

  • زنای محصنه: زنای محصنه به این معناست که فرد زناکننده، همسری دائمی داشته باشد. به طوری که هر زمان که بخواهد با زنش نزدیکی نماید، مانعی وجود نداشته باشد ولی با این حال، باز به زنا تن داده باشد.
  • زنای غیر محصنه: زنای غیر محصنه به زنایی می گویند که شخص زناکار، اعم از مرد یا زن مجرد و فاقد همسر بوده و به اختیار خودش زنا کرده باشد. به عبارت ساده تر، به زنایی که توسط شخص مجرد صورت می گیرد، زنای غیر محصنه می گویند.
  • زنای با محارم: زنای با محرم بدین معناست که مثلا مرد با زنی که جزء محارم نسبی اوست، زنا نماید. از لحاظ شرعی، ازدواج نمودن با محارم نسبی حرام است. مادر، دختر، خواهر، دختر خواهر، عمه، دختر برادر، خاله یا عمه جزء محارم نسبی هستند.
  • زنای به عنف: زنای به عنف به این معناست که مثلا زنی راضی به زنا نبوده باشد ولی مرد با تهدید و ارعاب او را وادار به زنا نماید.

برخی از علل خیانت های زنانه

در رابطه با علل زنا و رابطه نامشروع زن متاهل با پسر مجرد باید گفت که علل زیادی باعث ایجاد این رابطه ی نامشروع می شود که ما در این جا به برخی از علل و عوامل خیانت های زنانه می پردازیم. برخی از این علل عبارتند از:

  • احساس تنهایی زن
  • اختلالات شخصیتی زن
  • مشکلات اقتصادی
  • دوران مجردی محدود
  • تنوع طلبی
  • بی بند و باری زن
  • عدم یک رابطه ی صمیمانه با همسر

احساس تنهایی زن

مسایلی شخصیتی و همچنین روانی وجود دارد که ممکن است که یک زن نتواند بیکاری و تنهایی را تحمل کند. این زنان هنگامی که می خواهند تنهایی خویش را پر نمایند، زمانی که می بینند شوهرشان به علت مشغله ی کاری نمی تواند وقتی را برای آن ها بگذاراند، تمایل پیدا می کنند که زمان خود را با یک جنس مخالف پر نمایند.

اختلالات شخصیتی زن

یکی دیگر از علت های زنا و رابطه نامشروع زن متاهل با پسر مجرد اختلالات شخصیتی است. اختلالات شخصیتی زن می تواند بستری برای خیانتش باشد. زمانی که در یک جامعه ای روابط نامشروع رواج پیدا نماید، ممکن است که در زن این وسوسه ایجاد گردد که این رابطه را تجربه نماید. مسائلی مانند الگوهای ناهنجار غلط، تهاجم فرهنگی و ماهواره می تواند در این گونه خیانت ها دخیل باشد. در نهایت، حرمت خانواده شکسته شده و افراد دیگر به چارچوب های اخلاقی پایبند نیستند.

مشکلات اقتصادی

یکی  از علت های زنا و رابطه نامشروع زن متاهل با پسر مجرد مشکلات اقتصادی است.البته این عامل به تنهایی باعث خیانت زنانه نیست. بیشترین علت می تواند میل به مصرف بیشتر، تجمل گرایی، مدگرایی و خرید بیشتر باشد که فرد را به سمت و سوی فرد مخالف کشانده تا مورد حمایتش باشد.

دوران مجردی محدود

بعضی زنان به خاطر این که گذشته ی خوبی را نداشته اند یا دوران مجردی محدودی را داشته اند، زمانی که شرایط را می بینند که مردان و زنان با هم رابطه ی آزادی دارند، سعی می کنند برای این که گذشته ی خویش را جبران نمایند، به خیانت روی بیاورند. ارتباط با دوستان ناباب و شرکت در پارتی از مسائلی است که می تواند انگیزه ی خیانت را در این افراد بیشتر کند.

تنوع طلبی

تنوع طلبی یکی دیگر از علت های خیانت های زنانه است. در برخی موارد دیده شده است که فرد حتی نمی تواند با شوهرش زندگی کند و چندین بارازدواج کرده و طلاق گرفته است.

بهترین راهکار برای حل این مشکل این است که بایستی ابتدا علت این روابط را در سطحی فردی مشخص نمود. البته برای این کار بایستی به روانشناس مراجعه نمود. روانشناس مشخص می کند که شخص اختلال شخصیتی دارد یا نه. بعضی افراد شخصیت ضد اجتماعی و نابه هنجار دارند، در سطح خانوادگی این افراد بایستی مداخلات فرهنگی و اجتماعی صورت بگیرد.

بی بند و باری زن

یکی از علت های خیانت های زنان، این است که آن ها در گذشته در یک خانواده ی بی بند و بار پرورش پیدا کرده اند. تربیت غلط گذشته ی آن ها باعث شده است که همچنان حتی پس از ازدواج نیز به این کار خود ادامه دهند. بعضی زنان که در زمان مجردی با افراد زیادی رابطه داشته اند، به علت این که نمی توانند به این روابط صمیمانه ی دوران مجردی پایان بدهند؛ به روابطشان در همان چارچوب قبل ادامه می دهند.

عدم یک رابطه ی صمیمانه و گرم با همسر

یکی دیگر از علل خیانت های زنانه، عدم یک رابطه ی صمیمانه و گرم با همسر است. هنگامی که میان زوجین رابطه ی خوبی برقرار نباشد، احتمال خیانت به همسر وجود دارد. وجود برخی اختلالات جنسی که برای برخی مردان به مرور زمان ایجاد می شود یا وجود برخی مشکلات شخصیتی در مرد باعث می شود که نتواند به همسرش محبت کند. فقدان عاطفه، محبت و روابط گرم باعث ایجاد این خیانت ها می شود.

حکم زنا و رابطه نامشروع زن متاهل با پسر مجرد

در رابطه با این سوال که حکم زنا و رابطه نامشروع زن متاهل با پسر مجرد چگونه است؟

باید گفت که چنانچه شرایط احصان زن فراهم بوده و این زنا در دادگاه ثابت گردد، آن زن سنگسار شده و پسر مجرد در صورت اعتراف یا گواهی افراد معتبر به صد ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

 البته این برای زمانی است که زن متاهل جوان باشد. چنانچه زن متاهل پیر باشد مجازات او  ابتدا صد ضربه ی شلاق و سپس سنگسار شدن است. در رابطه با مجازات زنی که متاهل است و زنا کرده است، در صورتی که هنوز شوهرش با وی نزدیکی نکرده باشد، مجازاتش یکصد ضربه شلاق خواهد بود.

 همچنین این دو فرد نمی توانند با همدیگر ازدواج نمایند و ازدواجشان با یکدیگر حرمت ابدی دارد.

احصان زن یعنی چه؟

چنانچه شروط زیر در شخصی بالغ جمع گردد و صاحب این شروط زنا نماید، زنای این فرد را زنای محصنه می نامند.

 این شروط عبارتند از:

  • شوهرش در دسترسش بوده باشد.
  • شوهرش ناتوانی جنسی نداشته است.
  • با رضایت و میل زن زنا صورت گرفته باشد.

زنا در دادگاه چگونه اثبات می گردد؟

زنا در اسلام به این دو صورت اثبات می شود که با توجه به هر کدام، مجازات سنگسار فرد زناکار، متفاوت خواهد بود.

این دو صورت عبارتند از:

  1. یا فرد خودش به این کار اعتراف می نماید.
  2. یا این که 4 نفر شاهد عادل، به این کار شهادت می دهند.

اقرار فرد زنا کننده ای که آزاد و عاقل و بالغ است؛ بدون ترس و ارعاب و در حال اختیار 4 مرتبه که بنابر احتیاط بایستی در 4 جلسه اعتراف نماید که این کار را انجام داده است.

چنانچه زنای محصنه ی فرد از راه اقرار وی ثابت گردد و فرد زناکار در هنگام سنگسار شدن از گودال فرار نماید، دیگر وی را به داخل گودال بر نمی گردانند، بنابر احتیاط، حتی اگر یک سنگ نیز به وی نخورده باشد باز نباید او را برگردانند.

در شهادت 4 نفر، هر چهار نفر بایستی عادل بوده و چنانچه 2 زن عادل و 3 مرد یا این که 4 زن عادل نیز شهادت دهند، کافی بوده و زنا ثابت می گردد.

چنانچه زنای محصنه از طریق شهادت شهود ثابت گردد و فرد زناکار از گودال فرار نماید، فرار فایده ای نداشته و بایستی که او را به گودال بازگردانند و او را آن قدر سنگسار کنند تا بمیرد.

عده ی زنای محصنه

در رابطه با عده زنا و رابطه ی نامشروع زن متاهل با پسر مجرد باید گفت: عده ی زن متاهلی که به واسطه ی زنا باردارشده ، سپس از شوهرش طلاق گرفته مثل عده ی زن غیر باردار است. چنانچه از زن متاهلی که زنا کرده، کودکی متولد شود، به شوهرش ملحق می گردد نه به آن مرد زناکار. مگر این که شوهر نوزاد را از خودش نفی نماید. در  زن متاهل، احصان با یک دفعه نزدیکی شوهر از قبل محقق می گردد. در این حالت، اگر زن زنا نماید، بر او حد رجم جاری می گردد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *