رابطه با زن متاهل، رابطه با مرد متاهل از دیگر مواردی است که در این مقاله به آن می پردازیم. 

رابطه با زن متاهل، رابطه با مرد متاهل

رابطه ی خارج از محدوده ی ازدواج حالتی است که فرد متاهل با فردی به غیر از همسرش رابطه ی جنسی برقرار نماید. در برخی جوامع، از این رابطه به عنوان یک هنجار جنسی یاد می شود. این در حالی است که در جامعه ی اسلامی از آن به عنوان خیانت زناشویی یاد شده و طبق قانون مجازات دارد.

خیانت یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در جامعه ی ما وجود دارد و باید در رابطه با این موضوع بی پرده صحبت نمود. بی شک یکی از آسیب رساننده ترین روابط زمانی است که فردی مجرد یا متاهل با فرد متاهل دیگری رابطه برقرار می کند.

 اگرچه افراد اینگونه رابطه ها را مسکنی برای دردهای خویش عنوان می کنند و به همین علت هم به چنین روابطی وارد می گردند. ولی باید گفت که این روابط تبعات بسیار بدی را برایشان به دنبال خواهد داشت. 

دلایل برقراری ارتباط افراد متاهل

افراد متاهلی هستند که با وجود تاهل، همزمان به شخص دیگری هم ابراز توجه و علاقه می کنند و خواستار برقراری رابطه ی عاطفی یا جنسی با او هستند. معمولا انگیزه ی بیشتر این خیانت ها خشم، افسردگی، اختلالات شخصیتی، بیماری دو قطبی، مشکلات عاطفی و احساسی، نبود عشق و علاقه، زیاده خواهی و سهل انگاری همسر است. یکی از مهم ترین دلایل خیانت، انتقام جویی و خشم نسبت به همسر است.

روابط پنهانی میان مرد و زن متاهل می تواند به این دلیل باشد که زن از شوهرش بدش می آید. به همین علت به سوی مرد متاهل دیگری کشیده می شود. آن ها به علت رفع نشدن برخی از نیازهایشان تمایل دارند که با مرد متاهل دیگری رابطه داشته باشند. این در حالی است که عشق ورزی میان یک مرد یا زن متاهل به همدیگر بدون هزینه و عواقب نیست.

اشخاصی که به زندگی مرد و زن متاهل وارد می شوند بایستی ابتدا خودشان را جای همسر شرعی و دائمی طرف بگذارند و تصور کنند که طرف آن ها با فهمیدن این موضوع چه حسی پیدا خواهد کرد؟ این کار چه عواقب روانی را به دنبال می تواند داشته باشد؟

چنانچه در رابطه با بهتر شدن روابط بین خود و همسرتان مطالعه ای داشته باشید، راحت تر می توانید نیازهای همسرتان و خودتان را برآورده نمایید و میل و ذهن شما هم کمتر به سوی رابطه با افراد متاهل می رود.

هر شخصی که وارد رابطه با زن متاهل، رابطه با مرد متاهل می شود، قطعا می داند که همان طور که زن یا مرد متاهل به هر علتی عهد خودش را با همسرش شکسته و به یک رابطه ی جدید وارد شده، به راحتی هم می تواند با فرد بعدی بشکند.

هر چند که ممکن است شخصی که با فرد متاهل رابطه برقرار کرده، در ابتدا تظاهر کند که همه ی چیزها برایش آرامش بخش، جذاب و هیجان انگیز است. اما ترس از رها شدگی همیشه در وجودش هست و در او باقی می ماند.

پیامدهای رابطه با زن متاهل، رابطه با مرد متاهل

یکی از پیامدهای رابطه با زن متاهل، رابطه با مرد متاهل این است که عموما رابطه ی شما به صورت مخفیانه است. این رابطه شاید در ابتدای امر برایتان جذاب باشد ولی در بلند مدت در شما ایجاد تنش می کند. تا جایی که ممکن است این روابط باعث بروز رفتارهایی در شما شود که حتی از طرف خود شما نیز قابل قبول نباشد. فشارهای اخلاقی، اجتماعی و روانی این ماجرا همواره باعث آزار شما خواهد شد.

دسترسی شما به فرد متاهل بسیار محدود است و شما از این بابت محدودیت دارید. نمی توانید مشکلات خود را با دوستان و نزدیکانتان در میان بگذارید و از طریق نظرات آن ها به یک راه اصولی و منطقی برسید. در صورت مخفی بودن رابطه و اطلاع یافتن همسر طرف مقابل از این رابطه ممکن است برای شما دردسرهای قانونی ایجاد گردد. حتی ممکن است در اثر برملا شدن رابطه، باعث ایجاد خشونت فیزیکی شود.

گاهی رابطه با زن متاهل، رابطه با مرد متاهل می تواند منجر به قتل همسر گردد. گاهی منجر به طلاق عاطفی، گاهی به یک طلاق دادگاهی و حتی گاهی ممکن است منجر به جنگ گردد. این جنگ ممکن است به پیروزی نفر سوم که وارد رابطه ی زناشویی شده یا پیروزی همسر فرد خیانتکار منجر گردد.

گاهی هم ممکن است که ماجرا بدون سر و صدا بعد از مدتی تمام شده و نفر سوم و فرد خیانتکار، با عذاب وجدان یا حتی بدون این احساس، همدیگر را ترک کرده و سراغ یک رابطه ی دیگر بروند. البته در موارد بسیار نادر هم ممکن است این دو نفر با یکدیگر ازدواج کنند که ازدواج آن ها هم پایان خوشی نخواهد داشت.

بی اعتمادی یکی از بدترین پیامدهای رابطه با فرد متاهل است

در مورد رابطه با مرد متاهل باید گفت که در بیشتر موارد مرد متاهل خیانتکار تمایلی ندارد که با زن خائن صمیمی و متعهد بشود. چرا که از نظر وی چنین رابطه ای می تواند دست و پا گیر باشد.

حتی اگر مرد متاهل از زندگی مشترکش راضی هم نباشد، اصولا تمایلی هم ندارد که با رسوایی به آن پایان دهد. همچنین مرد متاهل خیانتکار نمی خواهد با یک زنی که در خیانتش شریک شده، مزدوج گردد. چرا که به چنین زنی اعتماد ندارد.

بنابر این زمانی که در مرد متاهل، میل شدید جنسی فروکش نموده و هورمون های جنسی از بین برود دیگر علتی را برای ادامه ی رابطه نمی بیند و این یکی از پیامدهای رابطه با مرد متاهل است.

 همچنین زن خیانتکار نیز بعد از مدتی متوجه می شود که صمیمیت بین او و شریک خائنش آن طوری که انتظار داشته نیست. متوجه می شود که چنین مردی نمی تواند تکیه گاه خوبی برایش باشد و بر خلاف صحبت های عاشقانه اش تمایلی به ماندن در کنارش یا حتی رها کردن زندگی مشترکش ندارد.

او خیلی بیشتر از مرد خیانتکار تحت فشار مذهب و اجتماع قرار می گیرد. تا جایی که این تعارض ها می تواند باعث نارضایتی وخود سرزنشی از زندگی یا احساس سرخوردگی بشود. حتی اگر زن خیانتکار موفق بشود که مرد خیانتکار را وادار یا راضی به طلاق همسرش کند، زندگی مشترکشان بعد از مدتی کوتاه شکست می خورد. چرا که وقتی تب و تاب عشق و عاشقی فروکش کند دیگر این رابطه برایشان جذابیت ندارد. بد نیست که بدانید بیشترین عمر کشش جنسی شدید 2  سال است.

از همه ی این ها گذشته، هر چند هر دو طرف سعی می کنند که با بهانه های مختلف خودشان را از بار سنگین گناه خلاص سازند اما آن ها این چشم پوشی را برای شریک خیانتکارشان ندارند و نمی توانند داشته باشند. چرا که آن ها برای همیشه در خاطرشان می ماند که شریکشان یک بار قوانین شرعی ، عرفی و اخلاقی ازدواج را زیر پای خود گذاشته ، پس حالا  چگونه مطمئن باشند که یک باردیگر وی چنین کاری را نکند.

مجازات رابطه ی مرد مجرد با زن متاهل

در خصوص مجازات رابطه با زن متاهل باید گفت: قانون مجازات اسلامی درمورد زنای مرد مجرد با زن متاهل می گوید: برای زانی محصن حد زنا و برای زانیه محصنه رجم می باشد. چنانچه زنا با شاهد اثبات شده باشد، مجازات زانیه محصنه و زانی محصن اعدام است.

طبق ماده ی 226 از قانون مجازات های اسلامی احصان در هر کدام از زن و مرد به صورت زیر محقق می گردد:

  • احصان زن یعنی این که زن دارای همسر بالغ و دائمی بوده، وی در حالی که عاقل و بالغ بوده از راه قبل با وی جماع کرده باشد. در صورتی که می توانسته است از طریق قبل با شوهرش جماع داشته باشد.
  • احصان مرد یعنی این که مرد دارای همسر بالغ و دائمی بوده، وی در حالی که عاقل و بالغ بوده از راه قبل با وی جماع کرده باشد. در صورتی که امکان جماع از راه قبل را با همسرش داشته باشد.

طبق ماده ی 228 از قانون مجازات های اسلامی، چنان چه زانی نابالغ و زانیه بالغ باشد، مجازات زانیه تنها 100 ضربه ی شلاق است.

طبق ماده ی 230 از قانون مجازات های اسلامی، در مواقعی که فرد مرتکب غیر محصن بوده باشد، 100 ضربه ی شلاق است.

 

10 thoughts on “رابطه با زن متاهل، رابطه با مرد متاهل  

  1. بی نام :

    اگرزن متاهل بامردمتاهل در تلگرام چت کنندبعد قراردیدار داشته باشنددردیدارهمدیگر بغل وبوس کنند رابطه نا مشروع حساب میشه؟؟؟؟

  2. مهسا :

    سلام همسر من با زنی بیوه ارتباط تصویری مستهجن داره و همسر من از اون ارتباط تصویری اسکرین شان گرفته و من اون عکس ها را از توی گوشی شوهرم پیدا کردم چطور میتونم شکایت کنم چرا که این زن بیوه ۲سال توی زندگیم بوده و باعث قهر و جدایی من و همسرم شده لطفا کمکم کنید با چه متنی از اون زن شکایت کنم

    • قائمی :

      با سلام ازشکایت بجایی نمیرسی باید کاری کنی که مجذوب توشود وبرایش عادی نشود.اگر می توانی شوهرت رامجاب به ترک این مسائل کن.

  3. هستی :

    سلام‌من‌‌‌‌‌‌‌‌مامانم‌‌با‌یه‌آقا‌که‌متاهله‌رابطه‌داره‌و‌بابام‌نمیدونه‌خودمم‌دو‌روز‌پیش‌فهمیدم‌و‌من‌تازه‌13سالمه‌
    ‌‌‌‌‌‌‌‌دیگه‌دوس‌ندارم‌مامانمو‌و‌ببینم‌حالم‌ازش‌بهم‌میخوره‌
    ‌من‌صدایه‌ظبط‌شده‌از‌‌هردوتاشون‌وقتی‌باهم‌رابطه‌داشتن‌دارم‌
    ‌میخوام‌بدونم‌حکمش‌چیع‌؟

    • قائمی :

      اگر بشه ثابت کرد حکمش اعدامه ولی شدتی نیست چون این روزا اگر این حکم اجرا بشهنصف ملت بایدآویزان بشن تهدید کن که مسئله را به پدرعنوان میکنی ولی این کارانجام نشه

  4. افشین :

    سلام من مدت ۵ سال رابطه عاشقانه با ی خانوم متاهل دارم خودم مجرد هستم من عاشق این خانوم شوم ۵ ساله درگیر هستم از شرایط خوبی چه مادی وچه خانوادگی هستم سنم ۴۶سال چگونه مهر این خانوم بیرون کنم ازدلم من میپرستم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *